Американські біологи з’ясували, що ВІЛ-інфекція схильна до еволюції у напрямку до більшої заразності. Про це повідомляє Nature Communications.

У своєму дослідженні науковці проаналізували дані 41 409 ВІЛ-позитивних людей. У них вимірювали кількість вірусних частинок в крові до початку лікування – чим більше частинок, тим вище їх шанси потрапити в організм іншої людини. Після цього, щоб оцінити темпи поширення вірусів, дослідники виділяли генетичні кластери — групи пацієнтів, які заражені одним і тим же або схожими вірусами. Чим більший розмір кластера, тим заразніший конкретний вірус.

Вчені виявили, що у тих пацієнтів, які входять до складу генетичних кластерів, концентрація вірусу в крові достовірно вище (p

Після цього дослідники перевірили, як кількість вірусних частинок в крові під час первинного визначення діагнозу змінювався протягом десятиліття. Так, у 2007 році на початковій стадії захворювання у пацієнтів знаходили близько 13020 вірусних частинок на мілілітр крові, а в 2016 році — уже близько 22100 частинок.

Крім того, вчені помітили, що кількість вірусних частинок в крові залежить і від того, в якій мірі пацієнт (а точніше, вірус, яким він інфікований) включений в генетичний кластер. Тобто кожний додатковий генетичний зв’язок підвищував вірусне навантаження (p

Більш заразні віруси, які накопичуються в більшій кількості в крові, зустрічаються у більших груп пацієнтів – тобто краще поширюються в популяції.

Таким чином, дослідники виявили сліди дії природного відбору на ВІЛ: більш заразні вірусні частинки накопичуються у більшій кількості крові та зустрічаються у більшої кількості пацієнтів, а отже, ВІЛ еволюціонує до більшої заразності.

Також судячи з новими даними, тенденція до підвищення заразності стабільна і не залежить від стратегії боротьби з інфекцією.

Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть
Ctrl+Enter

Лишити відповідь

Please enter your comment!
Please enter your name here